Tips voor sporten met warm weer

Sporten bij warm weer

Tips voor sporten met warm weer

Sporten met warm weer?

De één vindt het zalig, de ander heeft er moeite mee. Wij geven je een paar tips om toch te genieten van het sporten.

8 tips:

1. Sta wat eerder op en sport vroeg in de ochtend, als het nog niet zo warm is en de lucht nog heerlijk fris.
2. Trek luchtige kleding aan, liefst een wit (of licht) sportshirt dat goed vocht opneemt en afvoert.
3. Smeer je in met zonnebrandcrème en zet een pet op.
4. Drink de hele dag extra water, tot een half uur voor je training. Neem water mee voor onderweg als je daar behoefte aan hebt. Dat kan met een bidon in een heupgordel of met een waterzak in een trail-rugzakje. En vul na je training je vocht weer aan. Wacht niet tot je dorst hebt, dan ben je al te laat.
5. Pas je tempo aan. Neem wat vaker een pauze. Ga zeker niet tot het gaatje. En stop direct als je duizelig wordt. Dan ben je al te ver gegaan.
6. Zoek zoveel mogelijk de schaduw op.
7. Luister altijd naar je lichaam. Je training wat rustiger aan doen, eerder stoppen of zelfs een keer helemaal overslaan is soms de verstandigste keuze en heeft echt geen dramatisch effect op je conditie.
8. Geniet met volle teugen van de zomer ☀️

/ Tags: , , , , ,

Deel dit bericht