Hardlopen bij de Outdoor Fitnessclub

Hardlopen is heerlijk! Dat vinden wij bij de Outdoor Fitnessclub. Je kunt het altijd en overal doen. Alleen of samen. Je ziet ze wel eens lopen: van die mensen waar het hardlopen helemaal geen moeite lijkt te kosten. Ze lachen er zelfs bij! Dat kun jij ook leren. Zelfs als je nu tot de categorie zwoegers, hijgers en stampers behoort.

De meeste mensen kopen een paar schoenen en gaan aan de slag, al dan niet met een app die ze helpt om het aantal minuten of kilometers op te bouwen gedurende een bepaalde periode. En al snel wil je meer. Maar je weet niet hoe je zoiets aanpakt. Het lopen wordt alleen maar zwaarder, het hijgen erger en je hoofd alleen maar roder. Of je krijgt last van pijntjes die misschien te wijten zijn aan een verkeerde techniek. Herken je dat?

Je wilt ontspannen lopen en je hoofd leeg maken terwijl je aan je conditie werkt. Je wilt vooruitgang boeken op een gezonde manier en zonder blessures. En misschien heb je wel een bepaalde afstand of tijd als doel voor ogen bij een loopje. Wij helpen jou om je plezier in het hardlopen te vergroten. Je zelfvertrouwen neemt toe, je wordt een leuker, lichter en gezonder mens. En ook jij gaat van het hardlopen genieten met een grote glimlach op je gezicht. Echt!

Hoe helpen wij jou dan?

  • Met hardlooptechniek clinics om je techniek in een groep bij te schaven. Die zijn geschikt voor zowel beginners als gevorderde lopers die lichter, beter en sneller willen lopen met minder kans op blessures.
  • Daarnaast met hardloopcursussen voor geoefende lopers. In een groep trainen is leuk en motiverend. Samen verbeter je je techniek, conditie en duurvermogen.
  • Speciaal voor vrouwen met borstkanker verzorgen wij RCVRY RUN trainingen, dat is (hard)lopen in een groep waarin je voor, tijdens en na jouw behandeltraject géén patiënt maar sporter bent. Je werkt aan je mentale en fysieke conditie en je kwaliteit van leven.
  • En verder bieden we ook een Runningtherapie programma aan. Bewegen in de buitenlucht als ondersteuning van (psycho)therapie helpt mensen met onder andere burnout-, stress en angstklachten om te ontspannen en op een verantwoorde en leuke manier het (hard)lopen op te pakken.

Wat deelnemers zeggen:

  • “Hartelijk dank, Belinda, voor je film en je feedback erop. Het maakt ontzettend veel duidelijk! Heel fijn dat je zoveel tijd neemt en op deze manier coacht, ik heb er nu na 2 lessen al zoveel aan!”
  • “Een absolute aanrader! Veel geleerd en nog meer plezier gekregen in het hardlopen.”
  • Over het loopstijlanalyse filmpje: “Ik kon inderdaad heel duidelijk zien wat je bedoelt! Het viel me een beetje tegen hoe ik liep eerlijk gezegd. Maar ik heb hele goede tips om mee aan de slag te gaan!”
  • “Mijn doel was 10 km kunnen lopen en dat heb ik bereikt dankzij jouw training.”
  • “Ik zit zelf veel beter in mijn vel sinds ik met jou het hardlopen weer heb opgepakt. En ook thuis ben ik weer een veel leuker mens.”
  • “Een jaar geleden startte ik met de hardloopcursus onder de geweldige begeleiding van Belinda en nu heb ik gewoon de Dam tot Damloop uitgelopen!”

Lees hieronder meer over deze programma’s. Vraag informatie aan of meld je meteen aan en ga met ons aan de slag.

Wil jij ook beter, lichter, sneller, met meer plezier en zonder blessures leren hardlopen? Meld je dan aan voor de OFC Hardlooptechniek clinic. Onze korte clinics hardlooptechniek zijn steeds weer een succes. Beginners en gevorderden. De clinic bestaat uit vier lessen in een kleine groep en is inclusief een filmpje met persoonlijke loopstijlanalyse.

Info en aanmelden Clinic Hardlooptechniek

In een groep trainen naar jouw eigen hardloopdoel is leuk en werkt super motiverend. Kun je al een half uur achter elkaar hardlopen, dan kun je meedoen aan de hardloopcursus. Een cursus duurt meestal ongeveer 3 maanden. Naast intervallen om je snelheid en duurvermogen te verbeteren werk je heel gericht aan een betere hardlooptechniek.

Info en aanmelden Hardloopcursus

Het RCVRY RUN programma is speciaal ontwikkeld voor vrouwen met borstkanker. Onderzoek heeft uitgewezen dat sporten voor, tijdens en na je behandeltraject kan helpen om je mentaal en fysiek beter te voelen. Juist al ben je vaak moe. En zelfs als je eerder niet sportief was. Je moet (hard)lopen natuurlijk wel leuk vinden. Doordat je werkt aan je conditie en kracht, op basis van wat jouw lichaam op de trainingsdag aan kan, helpen we jou om het traject beter in te gaan en/of te volbrengen.
Eén keer per week train je buiten onder deskundige begeleiding.

Info en aanmelden RCVRY RUN

Regelmatig bewegen in de buitenlucht heeft positieve effecten voor lichaam en geest. Je voelt je beter, je wordt fitter en sterker en je kunt weer ontspannen. Runningtherapie biedt positieve ondersteuning bij de bestaande behandeling van psychische klachten zoals stress, burn-out, angsten, rouwverwerking en depressie.
De nadruk ligt op verantwoord opbouwen en plezier beleven aan (hard)lopen. Runningtherapie doen wij 1-op-1 in een programma van 8 weken op maat.

Info en aanmelden Runningtherapie

Voor de OFC clinics, hardloopcursussen en RCVRY RUN trainingen geldt een minimum en maximum aantal deelnemers.

Op alle OFC activiteiten zijn de Algemene Voorwaarden van toepassing. Die vind je hier.